10 Nisan 2014 Perşembe

Sony Xperia Z Ultra incelemesi

Yaklaşık bir buçuk aydır kullanmaktayım. Önce genel görüş sonra deneyimlerini aktaracağım.
Ne cihazmış ama kocaman tamı tamına 6.44 inç ekran ile devasa bir telefon. Çevrem de pek teknolojiyi sever insan neredeyse yok. Severler ama korkarlar. Bunu nasıl kulağına götürüyorsun gibi genelde büyüklük üzerine diyaloglar geçiyor. Ayrıca şu iphone çılgınlığını anlamıyorum neymiş efendim tek elle kullanabiliyormuş ekranın her köşesine parmağı değiyormuş. Ne kadar saçma bir pazarlama anlayışıdır millette savunur durur. Neyse iphoneculara selam gönderelim burasını kapatalım.
Bu telefonu niye aldım. Bunda önceki telefonum samsung galaxy s3 idi. Açıkçası çok sevmiştim ilk başlarda ancak samsung arayüzünden acayip kasıyor yapmam gereken işlemler için saniyeler beklemekte geçiyordu. Hem de artık daha büyük ekran istiyordum. Avea da sağolsun kontratla kolayca verdi. 110 tl 24 ay taksitle aldım gitti.
Telefonda ekran büyütmek motosiklette cc büyütmeye benziyor hep daha büyük. Zaten beni bilenler bilir hep uç noktalarda telefonla kullanmışlardır. Nokia symbian telefonlarla akıllı tele geçiş yaptık sonra erricsson p800 p910i ile dokunmatik dünyaya atıldıktan sonra hp 6815  eten ve htc motorola g900 telefonlarıyla Windows Mobile kullandık yıllarca android çıktı motorola Milestone ile başlangıç yaptık. Şimdi z ultrayla devam.
Telefon üst uç telefonlardan biri evet ilk başlarda büyük geldi ancak ekranı muhteşem Web deneyimi harika ekranda herşey için bol bol yer mevcut. Böyle telefonlar varken niye küçük ekran kullanalım ki.
Bağlantı özellikleri dolu dolu hız konusundaki başarısına da şapka çıkarıyorum ileride ne olur bilemem.
En çok merak edilen konu pili nasıl. Şimdiye kadar ki en uzun ömürlü pile sahip akıllı telefonum çok sık kullanmama rağmen sabah 8 de şarzdan çıkardığım z ultra gece 12 de hala %30 ları gösteriyor biraz sıksam 2 günü doldurabiliyorum. Tabiki bunda stamina modu çok etkili. Değişik bir pil tasarruf yöntemi işlemci gücüyle filan oynamıyor sadece arka planda çalışan uygulamaları kapatıyor ve veri trafiğini yönetiyor böylece gerekli gereksiz programlar ekran kapalıyken pili ve veriyi kullanamıyor tabi istediğimiz programları istisna edebiliyoruz ben whatsapp viber hangouts facebook programlarını istisnalara ekledim.
Wifi konusunda da ilginç bir durum var daha önce kaydedilmiş bir ağın kapsamına girdiğinde otomatik bağlanıyor kapsamdan çıkıldığında wifi bağlantısını kapatıyor artık wifi aç kapat zahmetinden de kurtulmuş oluyoruz.
Samsungtan sony geçince kalite hissi bir anda kendisini belli ediyor. Hem donanımda hemde yazılımda gayet kusursuz yakın bir iş çıkarmış sony tebrikler.
Bir koruma kılıfıyla kullanıyorum ilginçtir kılıfları dah küçük görünüyor kılıçtan çıkarınca 6.5 mm kalınlığında gemi gibi telefon acayip duruyor kılıf cihazı kesinlikle kabalaştırmıyor.
Bu boyutlardaki telefonun dertleride var tabi. Mesela kışın mont cebi gayet yeterli iken yazın pantolonlara sığmayacak kadar büyük. Bunun içinde bir çanta aldık mecburen yazın çantasız geçemeyeceğim artık. Arabada da s3 gayet hoş durduğu yere bu vitese tecavüz ediyor ama sığıyor idare edecekler artık bu şekilde.
Valla arkadaşlar telefon feci güzel büyüklük takıntısı olmayanlar alsın derim. Tabi peşin Fiyatı 2.250 tl onuda belirteyim. Epey tuzlu. Teknik özellikleri ve bir kaç da resim
ÜreticiSony
FirmaSony Mobile     (212) 473 77 77
İşletim SistemiAndroid 4.2
İşlemciQualcomm MSM8274
Çekirdek (CPU)4
İşlemci Hızı2.2 GHz
Ekran TeknolojisiTriluminos
Ekran Boyutu6.4 inç
Ekran Çözünürlüğü1280 × 1920 px
Grafik İşlemciAdreno 330
Bellek (RAM)2 GB
Dahili Depolama16 GB
Arttırılabilir Depolama64 GB
Ön Kamera2.0 MP
Arka Kamera13 MP
Çift HatYok
Wi-FiVar
NFCVar
GPSVar
LTE (4G)Var
HDMI (MHL)Var
BluetoothVar
FM RadyoVar
Bekleme Süresi790:00 saat
Konuşma Süresi10:35 saat
Boyutlar92 × 7 mm
Ağırlık215 gr.


Hiç yorum yok: